Berlin...

Berlin'e ilk kez 6 yıl kadar evvel, tek başıma gitmiştim. Mevsim kıştı; çokça yürümüş, epey üşümüş ve Berlin'e aşık olmuştum! :)


Daha oradayken tekrar gideceğimi biliyordum. Ama işte zaman uçtu, kur coştu, araya bir dolu şey girdi ve sevdiğim şehre ancak bu yıl tekrar gidebildim.

Birikmiş millerimi harcayıp bilet aldım ve geçen hafta sırt çantalarımızla Berlin'e iki günlük bir kaçış yaptık! :)

O kadar iyi geldi ki...

East Side Gallery !:)


Şehrin enerjisi, özgürlük hissi, o rahatlık... Yolda olmak, sokaklarda kaygısızca yürümek, kafama estiği gibi gezmek, çok iyi geldi! :)

Daha evvel pek çok müzeyi ve turistik yeri gördüğüm için bu kez sadece canımın istediği gibi gezdim. Cemal, ilk kez geldiği için belli başlı yerlere gittik elbette. Ama hiç kasmadık; yetişme ya da yapma çabası olmadan kafamıza estiği gibi dolaştık.

Tarihi turistik yerlerden Brandenburger  Tor'da başlayan turumuz The Holocaust Memorial'la devam etti. Ki bu anıt beni Berlin'de en çok etkileyen yer sanırım. Çok güçlü bir mesajı, acayip bir etkisi var bende. O dev sütunların arasında dolanırken çok şey düşündüm.

The Holocaust Memorial



Sonra Kreuzberg tarafına Burgermeister'a gittik. Hamburgeri leziz, fiyatlar makul, tam bir sokak lezzeti. Fakat bayağı kuyruk oluyor önünde, kalabalığı göze almak lazım;)

Kalabalık demişken, Berlin'de gördüğüm en kalabalık yer müze kuyruğu falan değil yine Kreuzberg'deki Mustafa's Gemüse Kebab'daki tavuk döner kuyruğu idi! Hakikaten akıllara zarar:)


The Barn, şahane bir üçüncü dalga kahveci! :)


The Barn'da kahve içtik. Kahveleri leziz! İki paket kapıp getirdim.
Dedim ya biz Berlin'de bayağı kafamıza göre takıldık. İki günde 50bin adım atmışız! Çılgınca yürüdük, canımızın çektiği sokaklara daldık. Ara ara soluklandık.

Tiergarten...


Tiergarten'da yayıldık, şehrin göbeğindeki o kocaman parkta yeşile doyduk. Pazar sabahı meşhur bit pazarlarından, flohmarkt'lardan  birine gittik.


 
Flohmarkt...
Berlin bana şu iki günde de bir kez daha çok iyi geldi! :)

Yine gideceğim, biliyorum;)









Yorumlar

  1. Berlin' e yılbaşı öncesi gittim hayran kaldım. Çok sevdim inşallah bana da bir daha gitmek nasip olur. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Merve, bu yıl Berlin'de yaşıyorum ve evimin arka sokağına kadar gelmiş olmana inanamıyorum!!Nasıl kaçırırım! Berlin'e aşık olan ender insanlardanız. Onca zorluğuna rağmen aşk yaşıyorum resmen şehirle. Çok üzüldüm şimdi haberlesemedigimiz için. Istanbul 'Da da bulusamamistik:( Yıl sonuna kadar Berlin'deyim. Yine gelsene.Evim Kreuzberg de ve şahane manzarası var;) ( Özge ben, ekmekçi:))

    YanıtlaSil
  3. gez_bak_anlat isimli bir instagram hesabım da var. Berlin ile aşkımı anlatıyorum daha ziyade. Bakmak istersen;)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,nasılsınız ? Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.Sizi de beklerim,sağlıcakla kalın.
    https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Osman ve Yeniden Kitap Kulübü

Ev...

Hafta Sonu Yeşil Bir Kaçış: Ortanca Evleri