2020

Yeni yıl ruhunu oldum olası çok sevmişimdir. Böyle bir hesap dökümü; nerede durduğunu anlama, yolunu, yönünü tekrar bir gözden geçirme vesilesi gibi geliyor. Her yıl sonu kendime kalır biraz sorgular, bazen yazar-çizer, bolca düşünürüm. Bu yıl da bir yeni yıl yazısı yazmak istemiştim aslında; ama ben yazamadan yıl bitti, 2020 son sürat başladı.

Bu sabah Ege Muga'nın blogunu okurken kendini iyileştirirken kendine sorabileceğin sorulara rastladım. Baktım bayağı cesur ve düşündürücü sorular; üstüne düşünmek istedim. hatta yazayım ben bunu dedim:) 

Soruları not edip bütün gün çantamda taşıdım. 

Şimdi, vakit geceyarısına yaklaşırken, kendime ıhlamur demledim, içine biraz karanfil attım.
Yazıyorum;)



  •  geçtiğimiz yıl kendin hakkında ne öğrendin?
Kendi iyi oluş halim için sürekli çaba sarfetmem gerektiğini öğrendim-belki de yeniden hatırladım! Koşturmacalar, to-do'lar arasında savrulduğum dönemler oldu; sonra yine, iyi ki anımsadım kendi yolumda olmanın gücünü. İyi geldi. Kendi iyi oluş halim için aktif bir katılımcı olmam gerektiğini bir kez daha derinden hissettim.
Bir de bu yılın meselesi "kabul"dü benim için. En çok bunun üstüne çalıştım! 

  •  sence kendin üzerinde hangi konuda çalışmalısın?
Ooooo... Hayatta en sevdiğim şey galiba, kendi üstüme çalışmak! :)
Kendimi durdurduğum, geri çekildiğim, içime kaçtığım vakitler oluyor. o anları çalışmak istiyorum. Böyle zamanlarda dışarıdan sevgi ve şefkat bekliyorum. bu yüzden belki de en çok özşefkat çalışmalıyım


  • kendinde en sevdiğin ve kaybetmek istemediğin yönün ne?
Kendimle meşguliyetim! Bir de güzel sofraları, dolu dolu yaşamayı ve paylaşmayı çok seviyorum:)

  • parayla ilişkin nasıl, düzeltebileceğin yanları var mı?
Kesinlikle! Çok kötüyüm o konuda. Daha evvel de yazmıştım, bayat para sevmez bir insanım. Parayla ilişkimi de gözden geçirmeliyim galiba. Biraz birikim yapsam ya da ne bileyim hesap kitap yapsam daha iyi olabilir. Ara ara girişimlerim oldu ama genel yaklaşımımı pek dönüştüremedi. Yol aldım ama daha gidecek epey mesafem var. 


  • seni en çok ne sınırlıyor?
Kendim. Dışarıdan ithal ettiğim ve benim sandığım, sorgulamadığım kalıplar. Tüm o yargılar bazen öyle bir çöküyor ki tepeme, kalakalıyorum. Her seferinde bocalıyorum. Yine de ümitliyim; bir sürüsüyle yüzleştim, elbet yine yapabilirim;)







Yorumlar

  1. Para konusunda koçluk benden:)) ne zaman istersen...kendine koçluk yapamayacağın yerler de olacaktı tabii ki :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Osman ve Yeniden Kitap Kulübü

Ev...

Hafta Sonu Yeşil Bir Kaçış: Ortanca Evleri