Üstü Kalsın...

Hakan Gerçek’i ilk sahnede izleyişim İş Sanat’ta bu sezona kadar her ay düzenlenen şiir dinletileriydi sanırım. Ardından Kenter Tiyatrosu’nda 39 Basamak’ta izlemiştim ve hayranlığım bir kat daha artmıştı. Ama beni en çok etkileyen oyunu, soğuk bir akşamda Akatlar Kültür Merkezi’nde izlediğim Van Gogh olmuştu. Kenter Tiyatrosu’ndan ayrılıp kendi tiyatrosunu kurmuştu ve ilk oyunu Van Gogh’tu. O akşam beni ne kadar etkilediğini, sarstığını nasıl anlatsam ki…

Sonrasında arkadaşlarım Tiyatro Gerçek’teki atölyelere katıldılar. Buluşmalar, etkinlikler, oyunlar derken Hakan Gerçek’le tanışıp sohbet etme fırsatı bile buldum:)
Oyunlarını, dinletilerini kaçırmamaya özen gösterdim, hayranlıkla takip ediyorum yaptıklarını. Geçen yıl, bu sezon için bir Cemal Süreya portresi hazırladığını öğrendiğimde inanılmaz sevindim. Van Gogh’tan sonra yine ortaya harika bir iş çıkacağına şüphem yoktu. O nedenle Üstü Kalsın’ın ilk gösterimine gitme hazırlıkları yapıyordum, ancak olmadı. Dinletiyi ikinci gösterisinde, Maya Sahnesi’nde izleyebildim. 28 Ekim’deki bu dinletinin geliri Van’a gitti!

Üstü Kalsın, Cemal Süreya şiirlerinden ve aralarda bazı düzyazı metinlerinden oluşan bir oyun. Gösteri metnini Atilla Birkiye kurgulamış, aynı zamanda oyunun yönetmeni:) Şiirlere eşlik eden müzikleri ise Cengiz Onural ve Bora Ebeoğlu hazırlamışlar. Müzikler tek kelimeyle harikaydı!

Dinleti boyunca Hakan Gerçek muazzam bir performans sergiliyor. Şiirler arasındaki duygu değişimleri, şiir yorumlamanın yanısıra farklı karakterlere bürünmesi, karakterler ve şiirler arasındaki o akıcı gezinti… Bazısını ezbere bildiğim, defalarca okuduğum şiirleri dinlerken, seyrederken bambaşka anlamlar keşfettim Hakan Gerçek performansında. Hayran oldum. Birkaç şiirde gözümden yaşlar aktı gitti… Cemal Süreya’nın kalbime dolan dizeleri Hakan Gerçek’in hikayesiyle çoğaldı, sarstı, iz bıraktı…

Evet dinletiyi beğendim, oldukça başarılı buldum. Ancak beğenmediğim, hatta hiç beğenmediğim bir şey vardı: birkaç şiirde Hakan Gerçek’e eşlik eden kadın oyuncu, Tilbe Salim. Sahneye çıkıp okuduğu ilk şiirde sahneye yanlışlıkla çıktığını düşündürecek kadar kötüydü. Ses tonu, yorumu, duruşu… Çok çok sevdiğim birkaç şiiri seslendirmesine gerçekten çok üzüldüm. Neden ve nasıl böyle bir oyuncu tercihi yapmışlar bilmiyorum ama bence birkaç şiir daha fazla seslendirseydi, oyunu ciddi manada düşürebilirdi.

Neyseki Hakan Gerçek’in şahane oyun gücü, gösterinin bütününü oldukça yukarıda tutuyor:)

Şiir severseniz, Cemal Süreya severseniz- hatta bence sevmeseniz de:)- mutlaka izleyin derim Üstü Kalsın’ı!

Üstü Kalsın bildiğim kadarıyla her Cuma, Taksim’de Maya Sahnesi’nde oynayacak. Biletleri Biletix’ten veya Maya Sahnesi gişesinden alabilirsiniz:)

Yorumlar

  1. oyun sonrası hakan gerçek'le tokalaşırken cemal süreya'ymışçasına heyecanlıydım. kendime onun süreya olmadığını söyledim! atilla birkiye'yeyse cevabım netti, ben de en az onun kadar edip cansever'le tanışma fırsatı bulmadığım için üzgündüm. aynı dönemde yaşamak yaşamamak ne fark eder. iyi ki varlar. hepsi. yazan, okuyan, seslendiren, hakkında yazan...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Osman ve Yeniden Kitap Kulübü

Ev...

Hafta Sonu Yeşil Bir Kaçış: Ortanca Evleri