Çare Pilates!

Spor ve sanat konusunda, kesinlikle inandığım bir gerçek var ki o da şu: ağaç yaşken eğiliyor!

Sanatsal beceriler çocuklukta desteklenmediği ve geliştirilmediği sürece öyle orta yaşta pat diye çıkmıyor ortaya. Veya küçüklükten itibaren, aileden gelmeyen spor alışkanlığı belli bir yaştan sonra kolay kolay yerleşmiyor; irade azim timsali insanlarda bile ara ara cıvıma-boşverme-koyverme durumları oluyor. Benim de çocukluğum yan gel yat yuvarlan, evde kitap oku, kendini yazar san tripleriyle geçtiğinden spor konusunda acayip yeteneksizim. Ortaokul ve lisede takladan ve beden dersinden kaçmalarım, şu yaşımda sıfır esneklik, düşük performans ve hamlıkla devam ediyor.

Ama işte bedenin yapmadığını zihin farkediyor! İnsan, ihtiyacı olanı seziyor; içten içe biliyor, kendine iyi gelecek olanı ayırdediyor.



Masa başı işim, farklı bir departmana geçince iyice sabitlendi ve son iki yılda hem kilolarım hem de sırt ağrılarım hızla arttı! Enerjim düştü, yorgunluğum kronikleşti; kendime bir ayar vermem gerektiğinin sinyallerini epey bir süre yok saymaya çalışsam da "yeter artık" noktasına gelince ne yapsam diye araştırmaya başladım. Çevremdeki beyaz yakalı tayfa ısrarla reformer (aletli) pilates önerdi. Kulağa havalı gelen bu mevzu epeyce pahalı bir aktivite! :) Araştırdım, sordum soruşturdum; bir arkadaşımın tavsiyesiyle Firuze ile tanıştım. 

Keyifli geçen bir deneme dersi sonrasında kendime doğum günü hediyesi olarak aldığım 10 ders ile pilates dünyasına hızlı bir başlangıç yaptım! :)

Oluyordu, olmuyordu; oha buramda kas mı varmış ya, benim kollarım güçsüz yaw çırpınışlarımla ilk 10 dersi kazasız atlatınca bana bir güven geldi! Dedim, ben buna devam ederim. Hem belki biraz göbeği, popoyu toparlarım, mis gibi olur! Bir de stüdyo Nişantaşı'nda, dersten çıkıp eve rahatça yürürüm, kombo olur! :) Bir 20 ders için daha el sıkıştık Firuze'yle.




Bu akşam 22. dersimden çıktım. Haftada 2 gün gittiğimi düşünürsek, yaklaşık iki buçuk aydır düzenli pilates yapıyorum. İlk başladığım güne göre daha dinç, daha güçlü hissediyorum. Elbette bir mucize olmadı. Ama kesinlikle bana çok iyi geldi! :) İmkanım olsa haftada en az 3 gün, hatta her gün giderim. Ama işte malum, hayat şartları;)

Ayrıca Firuze dünya tatlısı bir insan! Enerjisi, sohbeti, yapabileceklerimi keşfetmeye çalışırkenki desteği şahane:) 

Bedeniniz, zihniniz, kalbiniz size neyin iyi geleceğini söylüyor elbette bilemem; ama pilatesi ve Firuze'yi şiddetle tavsiye ediyorum:)

Ben cadillac üstünde abuk instagram pozları verinceye kadar, pilatese devam etmeyi planlıyorum! :p

Yorgunluğa, bezginliğe, en çok da sırt ağrılarına ve insanın kendi sınırlarına karşı... Çare Pilates! :)





Yorumlar

  1. Ne iyi etmişsiniz, heleki masabaşı sabit çalışanlar için şart herhangi bir sporu yapmak, kolay gele :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:) Pilates hakikaten çok iyi geldi bana! İmkanım olsa, her gün gitmek istiyorum. Yine de haftada iki günde bile etkisi muazzam! :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Osman ve Yeniden Kitap Kulübü

Ev...

Hafta Sonu Yeşil Bir Kaçış: Ortanca Evleri