Değer...

Her şey çılgınca pahalılaşmıyor mu?


Her gün pek çok mecrada zam haberleri dönüp duruyor. Benzine zam, elektriğe zam, doğalgaza zam; salça, yumurta, peynir ve temel tüketim ürünlerinde fiyat artışı şampiyonlukları... Kozmetik, giyim ve yabancı markalardaki artışlardan bahsedilmiyor bile...




Okudukça, dahası yaşadıkça içim sıkılıyor.

Kullandığım şampuanın fiyatı 6 ayda 2 katına çıktı mesela. Aynı şekilde rimelim-kur artışı yüzünden o kadar pahalıya gelmeye başladı ki, çok daha ucuz bir ürünü aldım en son. Banyodaki parfümün fiyatı şişe daha bitmeden yüzde 40 artmış. Bir yıl önce hevesle aldığım spor ayakkabının fiyatı asgari ücrete yaklaşmış.

Hadi bunlar benim şımarıklıklarım; olmasa da olur 'lar.

Peki ya marketteki fiyatlar?

Yumurta, peynir, peçete, tuvalet kağıdı, deterjan, bakliyatlar, zeytin, sebze-meyve.... Hepsi, evet hepsi aklımın almadığı bir hızla pahalanıyor. Markete her girip çıkmak 100'lerce liraya varır oldu!

Ki biz, iki kişi yaşıyoruz. Düzenli yemek yapmıyoruz, et ve türevi ürün neredeyse hiç almıyoruz; kahvaltılık, sebze-meyve ve deterjana dünyanın parasını ödüyoruz.

Dışarıda yemek içmek desen.... Hakikaten artık dışarıda yemeye çıkmaya korkar oldum. İşin içine alkol de girerse malı mülkü bırakıp çıkıyorsun ortalama bir restorandan.

Kaliteli gıdaya ulaşmak, uluslarası markalardan alışveriş yapabilmek, alıştığın ürünleri alabilmek; giderek hayal oluyor!

Korkuyorum. Tedirgin oluyorum. Ne yapsam diye düşünüyorum.

Sahi, ne yapmak lazım? Tasarruf etmek, elimizdekinin kıymetini bilmek ve bu günlerde akıl sağlığımızı korumak için ne yapmalıyız?

Var mı bir tavsiyeniz? 


Yorumlar

  1. Daha birkaç dakika önce okudum kahve yazmış benzer bir yazı ve tavsiyelerde bulunmuş, işte linki;
    https://kahveicermiyiz.blogspot.com/ Bir göz atın isterseniz
    Sanırım son zamanlarda herkesin canı yanmış bu konuda, aynı şeyleri düşünüyorum ben de. Sınır getşirmeliyiz harcamalara ama soframıza kadar geldi, daha dün akşam yumurta diyordu Fox Tv. Ya dedim hadi diğerleri neyse de, zaten zeytin peynir ateş pahası, fakirin sofrasında yumurtada mı olmasın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, benzer tedirginlikler yaşıyoruz sanırım hepimiz... Haberleri okudukça, fark ettikçe derin bir umutsuzluğa kapılıyorum ben de. yine de Kahve'nin yazısında da paylaştığı gibi kendimize iyi gelecek şeyleri bulmalıyız sanırım;)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Osman ve Yeniden Kitap Kulübü

Ev...

Hafta Sonu Yeşil Bir Kaçış: Ortanca Evleri