İstanbul İkinci El Festivali

Malum memlekette ikinci el kültürü pek yaygın değil. Öyle garaj satışları, takaslar, eski ürünleri alacağımız alanlar kültürümüze yerleşmemiş. Bizim ikinci elden anladığımız, konunun komşunun ya da yakın akrabanın çocuklarının küçülenlerini giyerek büyümek oldu! :)

Son yıllarda Avrupa'nın bu olayı bizim mahalleye de sıçradı. Çeşitli semtlerde Antika pazarları kuruluyor. İstanbul'da en iyi bildiğim Feriköy'de pazar günleri kurulanı. Vakit buldukça gidip plak ve tabak alıyorum! :)

Bugün de Bahçeköy'de LifePark'ta İstanbul İkinci El Festivali vardı. Hatta ben şu cümleleri yazarken, hala var. 15-16 Eylül'de LifePark'ta:)

İkinci el ve tasarım pazarı demek daha doğru olabilir. Çeşit çeşit standlar, eski eşyalar, yeni tasarımcılar... Arada da gözlemeci teyzeler, konserler, etkinlikler...

Benim asıl gidiş amacım daha evvel de paylaştığım, çok sevdiğim tasarımcı bir arkadaşımın standını ziyaret etmekti. Daha önce de yazmıştım, Sadehane markasını yaratan, şahane tasarımlar yapan süper bir kadın tanıyorum! :) Onun standını ziyaret ettim; hatta tezgah başında durdum epeyce.



Esnafçılık, tezgah başında oturmak, gelenlerle sohbet etmek; tezgaha bakan müşterileri incelemek, kendi kendine çıkarımlar yapmak, etraftaki tezgahlarla muhabbet... çok güzel kafaymış! :) vallahi sevdim!

Ayrıca böyle etkinlikler, tasarımın ve ikinci elin değer bulduğu olaylar çok hoşuma gidiyor! :) Ülkenin sıkıcı gündeminden uzaklaşıp birinci dünya ülkesindeymişçesine takılmayı seviyorum.

Vakit buldukça da gidiyorum. Yeni tasarımcılar ya da güzel insanlarla tanışıyorum, modum değişiyor, mutlu oluyorum :)

Tezgahçılık iyiymiş ya; neden hiç söylemediniz? :)


29-30 Eylül'de de Küçükçiftlik Park'ta Garden Sale var. Sadehane'nin orada da standı olacak, ben de İstanbul'da olursam uğramayı planlıyorum. Vaktiniz olursa kaçırmayın derim, ayrıca Sadehane standında adımı söylerseniz %10 indirim yapacak arkadaşım, aklınızda olsun! ;)

Şu son cümleyi yazınca kendimi fenomen blogger gızlar gibi hissettim! Ama değilim, bizimki yalnızca sohbet muhabbet... :)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Osman ve Yeniden Kitap Kulübü

Ev...

Hafta Sonu Yeşil Bir Kaçış: Ortanca Evleri