#YazAjandaya Tiyatro Festivali, FilmEkimi ve Sezon Güzellikleri...



Eylül'ün bir güzelliği de kültür-sanat sezonunun başlangıcı sayılması herhalde.

Yaz boyu sinemaya gitmemekten, tiyatro salonu görmemekten ve festival kafası eksikliğinden sarsılan bünye Eylül'de silkinip kendine geliyor, her yıl! :)

Bu yıl da Eylül, bereketiyle geliyor. Önümüzde Tiyatro festivali, FilmEkimi ve kocaman bir sezon var.

  • 22. İstanbul Tiyatro Festivali
İKSV'nin düzenlediği tiyatro festivalin bu yıl 22. kez gerçekleştiriliyormuş. Ben İstanbul'da yaşamaya başladığımdan beri takip etmeye, özellikle gelen yabancı oyunları seyretmeye çalışıyorum. Festivale en çok şükrettiğim şey yıllar evvel, 2011'di galiba, dünya gözüyle Kevin Spacey'i III.Richard'da seyretmiş olmam!

Bu yıl da festival programı açıklanınca heyecanlandım. Oyunları biraz inceledim ve birkaç oyuna bilet aldım. Oyunları seçerken en büyük yol göstericim Gül oldu, kendisine minnettarım;)

En merak ettiğim ve ilk bilet aldığım oyun Hamlet.Nasıl bir Hamlet yorumu seyredeceğime dair heyecanım bayağı büyük.
Diğer bilet aldığım oyunlarsa Amor ve Gece Sempozyumu.Yerli oyunları ve birkaç oyunu daha bilet almadan, es geçtim. Çünkü malum bilet fiyatları!

Bir de tabi festival biletlerinin sadece Biletix'te satılması ve biletix'in bilet başına, evet bilet başına 9,5 TL hizmet bedeli alması. Yeri gelmişken duygularımı paylaşmak isterim: Biletix'ten çok ama çok tiksiniyorum. Mecbur kalmadıkça bilet almıyorum. Ama işte, festival, yabancı oyunlar söz konusu olunca da ülkemizdeki güzel olan az şeyden mahrum kalmak istemediğimden yılana sarılıyorum. Ve her seferinde, birkez daha nefret ediyorum Biletix'ten.Yine öyle oldu.

  • Filmekimi
Filmekimi de festival kafasını yaşatan İstanbul deneyimlerinden. Ki, bu konudaki deneyimim epey sınırlıdır benim. Cemal, sinemaya daha düşkün olduğundan ona yancı oluyorum son bir iki senedir. Bu yılki Filmekimi programı açıklanınca da ona teslim ettim kendimi. Bizim için seçtiği filmler şunlar oldu:

* Anaokulu Öğretmeni
* Arctic
* İmgeler ve Sözcükler
* Herkes Biliyor
* Jack'in Yaptığı Ev
* Zavallı

Filmleri seçtik, seansları belirledik; biletlerin satışa çıkmasını bekliyoruz! :) Biletler 29 Eylül'de satışa çıkıyor; öncesinde Lale Kart sahiplerine öncelikli satış oluyor. Lale Kart'ı olan varsa vallahi makbule geçer? ;)

  • Ve Diğerleri
Tiyatro sezonu da açılıyor tabi. Oyun haberleri-tarihleri belli oluyor.
Bu sezon öncelikli seyretmek istediğim oyunların başında Oyun Atölyesi'nin Kral Lear'ı var. Haluk Bilginer, nasıl bir Lear olacak, meraktayım:)

Yanı sıra dün başlayan Contemporary İstanbul var. Ahmet Güneştekin'in Ölümsüzlük Odası'nı epey merak ediyorum; hafta sonu vakit olursa ve kalabalığı göze alırsam görmek istediklerimden...

Yine hafta sonu Kahve Festivali var. Tüm instagram insanları orada olur; kaçırmayayım ben de diyorum! :p Ama üşenirim kesin... Bakalım, kısmet artık:)

Şimdilik benim ajandada bunlar var!

Sizin ajandalarda neler yazılı? Var mı tavsiyeleriniz?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Osman ve Yeniden Kitap Kulübü

Ev...

Hafta Sonu Yeşil Bir Kaçış: Ortanca Evleri