Hafta Sonu Yeşil Bir Kaçış: Ortanca Evleri


Bu hafta sonu epeydir aklımızda olan ama birkaç kez denk getiremeyip bugüne ancak ayarlayabildiğimiz bir yere kaçtık! 

İstanbul'a 2 saat kadar uzaklıkta, sakin ve yemyeşil bir yer burası! :)

Ortanca Evleri

Şahane bir bahçeye açılan üç küçük ahşap kulübe var. Bu kulübelerden birinde konaklayacağız bu akşam.

Bu akşamki evimiz:)


Şu yaşımda en çok ihtiyaç duyduğum şey, doğada vakit geçirmek, yeşile bakmak ve kendimi doğal olanın akışına bırakmak oluyor.

O yüzden böyle kaçış noktalarını çok seviyorum!

Ortanca Evleri'ne geleli birkaç saat oldu aslında; ama buraya bayıldım! :)

Burası aslında Nihal-Faruk Demireli çiftinin evleriymiş. Zaman içinde misafirlerini ağırlamak için üç ahşap kulübe yapmışlar; sonrasında da rezervasyonla konaklama hizmeti sunmaya başlamışlar. En fazla altı kişiyi ağırlayabilen, sanırım büyümeye de pek niyeti olmayan, küçük ve butik bir alan anlayacağınız. Reklamına, duyurusuna hiç denk gelmedim ben; daha çok deneyimleyenlerin bilgisi kulaktan kulağa yayılıyor. 



Her şey doğaya uyumlu biçimlenmiş burada. Kulübeler ve eşyalar çoğunlukla ahşap-veya doğal malzemeden-, lüks, abartı ya da rahatsız edici hiçbir şey yok; sanki her şey tam kararında, her şey olması gerektiği kadar.


Kulübemizde yatak ve ufak bir banyo var yalnızca. Her şey özenli ve tertemiz. Bir de kulübenin önünde ufak bir balkon. Sonrası hep bahçe. Bahçede köpekler-Pamuk ve Badem- ve kediler var. 

Gelir gelmez eşyalarımızı odaya bırakıp ufak bir yürüyüş yaptık. Ağaçların isimlerinden, meyvelerden, yeşili ne çok özlediğimizden dem vurduk. Bahçenin çeşitli köşelerinde köşk'lerde oturup soluklandık.

Bahçedeki köşklerden biri...


Kulübenin önünde oturup kitap okudum epeyce. Ve durdum. Yalnızca durdum.

Sonra biraz uyudum.



Şimdi bahçenin orta yerindeki bir masada blog yazıyorum. Masada sıcak çay, Sezin'in elleriyle diktiği bilgisayar çantam ve kitap var yalnızca. 

Ağaç çıtırtıları ve kuş sesleri var. Birisi odun kesiyor sanırım, çok da yakın olmayan bir mesafede.

Mutfağın ve kış bahçesinin olduğu kulübeden hafif bir müzik yayılıyor, belli belirsiz. Ev sahipleri ufak hazırlıkla yapıyorlar akşam için. Akşam yemeği, bahçenin ortasında, mangal başı bir taraçada yenecekmiş. 




Akşam sofrası için heyecanlıyım. 


Kış bahçesi...


Ve tam şu an, içinde bulunduğum bu an için çok mutluyum. Sanki burada ve şimdi olmanın ötesinde bir şeye ihtiyacım yokmuş gibi hissediyorum. Şükrediyorum; yeşile, içime ve bugünüme.

Ortanca Evleri'ni ben çok sevdim.

Şimdiden biliyorum; yine geleceğim...




Yorumlar

  1. nefis bir yermiş, belki bir gün ben de gidebilirim. Özellikle o kış bahçesine bittim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahane bir yer! biz tekrar ne zaman gideriz'i konuşmaya başladık bile daha dönüş yolundayken! muhakkak gidin;)

      Sil
  2. İşte bu! Nasıl güzel bir yer burası, gerçekten kaçış için kafa dinlemek kendinle başbaşa kalabilmek için ideal. Çok keyifli olmuş besbelli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahane bir yer! Doğada olmayı seviyorsanız, vakit ayırıp muhakkak gidin derim;)

      Sil
  3. bende not aldım burayı oğlumu satabildiğimiz ilk fırsatta eşimle gitmek istiyorum. baktım olmadı bizim yaramazı da götürürüz ;) kedilerle köpeklerle doya doya oynar . ayrıca orada bir havuz mu görüyorum :O

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Osman ve Yeniden Kitap Kulübü

Ev...